Створено: 01 листопада 2017 Автор: Наталія Дякова

Основні причини: зростання цін на нафту та знецінення  гривні по відношенню до долара.Українським водіям треба готуватися  до подальшого подорожчання бензину і дизельного палива – такий прогноз аналітиків ринку нафтопродуктів.

 

Нафта і паливо

Як роз'яснив директор спецпроектів НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев, ціна нафти вперше за два роки перевищила позначку 60 доларів за барель (160 л) через те, що в березні 2016 року нафтовидобувні країни (ОПЕК) домовилися про зниження її видобутку, щоб підняти її вартість, яка впала 2015 року нижче 40 доларів за барель.

Таким чином нафтопродукти у нас вже подорожчали на 1,5 грн/л (А-95 зараз коштує в середньому 27 грн/л). Могло бути і більше, якби не подешевшав до 25,5 грн долар. Наприкінці жовтня два несприятливих фактори збіглися: в світі дорожчає нафта, у нас – долар.

Що кажуть експерти?

Експерти кажуть, що головний прискорювач подорожчання бензину влітку і на початку осені – зростання світових цін на нафту. 

"Зростання вище 60 доларів за барель – короткочасне, незважаючи на політичну напруженість в низці нафтовидобувних країн, насамперед це Венесуела та Ірак, – говорить Рябцев.

При такій вартості знову стане вигідним видобуток сланцевої нафти, перш за все в США, яка заповнить зниження пропозиції на ринку. У нас на ціну бензину більше впливає курс гривні, яка дешевшає до долара другий тиждень. Кожні 10 коп. зростання вартості долара – це 6-7 коп. прибавки в ціні літра бензину".

Долар в листопаді і грудні може подорожчати більш ніж на 1 грн. – прогнозують фінаналітики.  За оцінкою керуючого директора одного з банків Ігоря Львова, до січня буде 28 грн/$, щоб вийти на запланований в законі про держбюджет на 2017 рік середньорічний курс 27,2 грн/$. Розрахунок показує: при такому курсі літр звичайного А-95 повинен коштувати 29-29,2 грн, преміального – 31-31,5 грн.

А от директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн упевнений, що паливо так подорожчати не повинно через збільшення його пропозиції.

"Нинішнє підвищення цін – наслідок дефіциту, який викликаний зупинкою НПЗ у Мозирі (Білорусь) на ремонт. Зараз завод в стадії запуску, поставки скоро відновляться, і дефіцит зникне. Але залишається напруженість в світі, яка неясно скільки триватиме. У будь-якому випадку істотного коректування цін не буде, в межах 50 коп./л", – розповів Куюн.

Відповідно літр звичайного бензину А-95 в середньому подорожчає до 27,5 грн/л, преміального – до 29 грн/л, а дизпаливо зросте в ціні до 25,3 грн/л. Втім, щодо "дизеля" зростання цін може бути більше – на 1-2 грн/л (до 27,5-28 грн/л) через те, що в холоди використовується дорожче паливо – не "літнє", а "зимове" і "арктичне".

На газі їздити дешевше, а на бензині - швидше. Що ж обрати?

Одні віддають перевагу бензину, тому що з ним надійніше і безпечніше, а інші заправляються газом, тому що це дешевше. Так на чому ж краще їздити?

Ще років три-п'ять тому у Вінниці був справжній “газовий бум”, всі водії почали встановлювати на свої автомобілі газові установки. Адже їздити на газі було дійсно набагато дешевше, ніж на бензині.

За даними консалтингової групи "А-95", цього року споживання LPG-газу в Україні вперше перевищило споживання бензину.

За 9 місяців цього року частка газу становила 31% від загального обсягу продажів палива в літрах, бензинів всіх марок – 29%, дизпалива – 40% -  повідомив аналітик  "А-95" Артем Куюн.

За розрахунками майстра однієї з київських СТО Сергія Чернія, їздити на газі приблизно вдвічі вигідніше, ніж на бензині, незважаючи на більшу на 10-15% витрату газу: "Для "Ланоса" при середній витраті 10 літрів бензину на 100 км кілометр проїзду в місті на бензині коштує 2,7 грн, а на газі – 1,4 грн. При ціні ГБО в 12 тис. грн і щорічному пробігу 12 тис. км воно окупається за 9 місяців".

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ОСТАННІ НОВИНИ