Створено: 13 листопада 2017 Автор: Наталія Дякова

Кабінет Міністрів України схвалив зміни до законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, які на спеціальному засіданні Уряду презентував Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков.

 

Чому змінюють?

Аваков констатував, що в країні склалася не найсприятливіша ситуація в сфері безпеки дорожнього руху. З початку року на дорогах сталося майже 117 тис. подій, в 19 тис. з них були постраждалі.

Виходячи зі статистики опублікованої МВС, найпоширеніші причини ДТП – перевищення швидкості, водіння в стані алкогольного сп'яніння, недотримання дистанції, порушення правил маневрування та правил проїзду перехресть. На усунення таких порушень і спрямовані жорсткі заходи. Кабмін схвалив їх впровадження і скоро передасть документи для розгляду до парламенту.

Із основних нововведень – значне збільшення штрафів

Пропонується збільшити розміри покарань за вже передбачені  статтею 286 Кримінального кодексу України щодо посилення кримінальної відповідальності за порушення правил дорожнього руху, склади злочинів, а також додатково передбачити кримінальну відповідальність за порушення ПДР, вчинене в стані алкогольного чи іншого сп’яніння, що спричинило нанесення:

тілесних ушкоджень середньої тяжкості: позбавлення волі на строк до 3 років, з позбавлення права керувати транспортними засобами на строк від 3 до 5 років;

тяжких тілесних ушкоджень або загибелі людини: позбавлення волі на строк від 7 до 12 років, з позбавлення права керувати транспортними засобами на строк від 5 до 10 років.

Серед головних новацій МВС – обмеження швидкості руху у населених пунктах до 50 км/год. Ця швидкість не лише встановлена в Європі і США, а й рекомендована за результатами масштабного дослідження швидкості реакції людини в екстремальній ситуації Всесвітньою організацією охорони здоров’я.

У кілька разів пропонується збільшити розміри штрафів за низку адміністративних правопорушень.

Зокрема, за перевищення максимально дозволеної швидкості руху більше, ніж  50 км/год., установити штраф 3400 гривень (зараз штраф за це правопорушення 510 гривень). За залишення місця ДТП пропонується встановити штраф 3400 (зараз 255) гривень та передбачити можливість позбавлення права керування транспортним засобом на строк до шести місяців.

У 20 разів збільшується розмір штрафу за управління транспортом без права керування – він становитиме 10 200 (зараз 510) гривень, а за повторне порушення – 40 800 гривень. Особи, позбавлені права керування, порушивши закон, сплачуватимуть штраф у розмірі 20 400 (зараз 510) гривень, а за повторне вчинення цього порушення протягом року – 40 800 гривень.

 Експерти кажуть:

"Зниження швидкості давно потрібно було зробити. Така норма діє у всіх європейських країнах. Це дозволить суттєво знизити рівень аварійності на міських дорогах", – зазначає екс-заступник міністра інфраструктури і радник голови "Укравтодору" Олександр Кава.

Олег Назаренко - Гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів, підтримує ініціативу, зазначаючи, що за кордоном обмеження в житловій зоні іноді буває і 35 км/год, але пропонує поправку.

"У великих містах є ділянки доріг без переходів, пристосовані для швидкої їзди. На них необхідно локально знімати обмеження і позначити це спеціальними дорожніми знаками. Така практика є за кордоном", – зазначає експерт

Штрафи потрібно підвищувати - відносно посилення покарань Назаренко і Кава одностайні

"Штрафи дійсно потрібно переглянути, грубі порушення мають каратися високими штрафами. Сьогоднішній рівень штрафів не зупиняє злісних порушників в скоєнні повторного недотримання ПДР", – зазначає Олександр Кава.

Крім того, експерт вважає, що непогано б розглянути диференційовану систему штрафів.

"Наприклад, в Києві штрафи повинні бути вище, оскільки доходи тут вище", – вважає колишній заступник міністра.

Та  на думку Назаренка, необхідно надати копам ще більше повноважень, аж до зупинок і перевірок документів в будь-який час.

"Якщо машина справна і немає видимих причин для зупинки, поліцейський не може її зупинити, але ж водій може бути взагалі позбавленим прав", – стверджує він.

Перше водійське посвідчення – тільки на два роки

Також, крім жорсткості покарань за порушення, в МВС пропонують і заходи щодо їх попередження. Так, у відомстві хочуть видавати перші водійські права з терміном дії на два роки. Якщо новоспечений водій за цей час проштрафиться не більше трьох разів, права продовжать автоматично ще на 30 років. В іншому випадку доведеться знову здати іспит.

А ось експерти поставилися до такої пропозиції насторожено!

"Це може створити ще одну корупційну схему. Якщо людина недобросовісна і часто порушує, вона може спробувати вирішити питання хабарем", – побоюється Олександр Кава.

Однак , на його думку, крім корупційного ризику, повторні здачі на права створять безліч незручностей для громадян. У свою чергу рядові водії схвалюють цю ініціативу МВС.

"Таке правило допоможе новим "гравцям" усвідомити ступінь своєї відповідальності на дорозі, а два роки без аварій вироблять звичку їздити обережно і у майбутньому", – зазначив шофер з 20-річним стажем Олександр Васильченко.

Новими змінами також планується запровадження системи автоматичної фото та відеофіксації порушень ПДР та внесення змін до Порядку видачі посвідчення водія.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ОСТАННІ НОВИНИ