Створено: 27 вересня 2018 Автор: Пархомчук Вікторія

На це питання зможемо відповісти з часом. А зараз спробуємо розібратись, що передбачають собою спрощення правил штрафування за порушення ПДР та яка відповідальність передбачена для їх порушників.

27 вересня набув чинності закон №2262-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів». Документ, зокрема, передбачає зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, які трошки сколихнуть спокійне життя водіїв та змусять уважніше придивлятись, де вони залишають своє авто та чи не стежать за ними камери відеонагляду.


Так, порушення правил паркування, в тому числі, несплата за нього, фіксуватиметься спеціальними фото- та відеозаписувальними пристроями, якими мають бути споряджені патрульні поліцейські та працівники майданчиків для паркування. Після такої фіксації буде накладатися штраф, повідомлення про який у паперовому вигляді виписуватимуть на місці та залишатимуть на склі автомобіля порушника. Такі квитанції вже охрестили «листами щастя». Повноваження розгляду справ про адміністративні правопорушення та здійснення тимчасового затримання транспортного засобу мають інспектори з паркування.

Нововведення торкнулися і самого покарання. Штрафи виросли майже вдвічі. Зокрема:

  • до 510 гривень за стоянку під знаком, який забороняє залишати там автомобіль;
  • від 100 до 200 гривень за кожну годину обійдеться несплата за паркування;
  • від 1020 до 1700 гривень - за залишену машину на місці для інвалідів;
  • від 600 до 1500 гривень коштуватиме водія евакуація автомобіля, якщо він заважає руху.

Як і раніше, адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи. Це, звичайно, піднімає питання правомірності покарання з огляду на забезпечення та втілення презумпції невинуватості. Володільцю знову доведеться доводити свою невинуватість у разі, якщо його транспортним засобом керувала інша особа.


Не оминув законодавець увагою і водіїв «євроблях»: відповідальність за неправильне паркування авто на іноземній реєстрації, а отже і обов’язок сплатити відповідний штраф, покладається на особу, яка ввезла даний транспортний засіб на територію України.

Також в окремих випадках власник змушений буде спершу розшукати своє авто, адже у евакуаторів додається роботи в силу розширення підстав для евакуації автомобілів.

Про ефективність та доцільність даних змін говорити поки що зарано.Ідея за своєю суттю непогана, однак, вже не вперше бажання перейняти традиції цих правил від країн Європейського Союзу стикаються з невтішними реаліями українського життя (у великих багатолюдних містах України паркувальних майданчиків значно менше, ніж самих авто; до того ж їх розташування не завжди узгоджується з реальними потребами водіїв). Тому, як будуть втілюватись в життя, на перший погляд, "благі наміри" законодавця та чи будуть створенні належні умови для законного паркування водіїв, покаже час.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ОСТАННІ НОВИНИ