Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових чи службових осіб.

Будь-які рішення, дії чи бездіяльність посадовців можуть бути оскаржені до адміністративного суду. Таке право встановлене статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства.

Оскаржені можуть бути як нормативно-правові акти - дію яких поширено на невизначене коло осіб і які призначені для неодноразового застосування, так і правові акти індивідуальної дії, дію яких поширено на конкретних осіб (тобто є персоніфікованими) або які стосуються конкретної ситуації і які є актом одноразового застосування норм права.

 

Адміністративним правопорушенням вважається протиправне, винна дія або бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яке Кодексом про адміністративні правопорушення або іншими законами України передбачена адміністративна відповідальність.

Провадження по справах про адміністративні правопорушення включає в себе:
порушення справи;
його розгляд і вирішення;
оскарження або опротестування постанови по справі;
виконання постанови по справі.

Юридично непідготовленій людині, у справах про адміністративні правопорушення відстояти свою правоту і домогтися вирішення спору у свою користь досить непросто. У таких випадках краще звернутися до професійного юриста або адвоката, що спеціалізується в цій галузі права.